Upplev världens
mest obskyra platser
i ny podcast

Atlas Obscura är både mediehus och resebyrå.

Det digitala resemagasinet Atlas Obscura lanserades 2009 har har sedan dess fått bland andra New York Times att investera miljoner i deras vision om att vara den definitiva guiden till världens mest obskyra platser. Det är användarna som skapar innehållet och deras artiklar kan handla om allt från hemliga gångar under jorden i Rom, till noshörningar som flyger upp och ner, och en ökänd drink som serveras med en avhuggen tå på en bar i västra Kanada.

2016 fick Atlas Obscura även epitetet resebyrå då de började erbjuda resor till spektakulära platser för, att uppfylla sitt mission: “Creating a real-world community who are engaging with us, each other and these places and getting away from their computers to actually see them..

Nu har de även släppt en podcast där grundaren Dylan Thuras låter lyssnarna följa med på äventyr över hela världen. Avsnitten släpps mån-tors och är max 15 minuter långa, vilket kvalificerar podden till en så kallad ”shortcast”, ett format som vi med all sannolikhet kommer att få se mer av i framtiden när ljudet blir en allt väsentligare del av våra liv. 

Lyssna här: The Atlas Obscura Podcast.