Vad har du för NFT-strategi?

Marknaden har exploderat – så här bör varumärken agera.

John Lustyan har satt strategier för en mängd storbolag, internetpionjärer och digitala produkter, som Disney, Vine, Google Glass, iTunes Ping och Periscope. Uppdraget från cheferna är nästan alltid identiskt: Utveckla en “early mover”-fördel, generera snabba intäkter och positionera bolaget/produkten som en “thought leader” inom det aktuella området.

Nu skriker alla (nåja) efter en NFT-strategi eftersom marknaden har exploderat under årets första månader (om du undrar vad non-fungible tokens betyder kan du läsa mer här). Tack och lov är Lustyan så pass bjussig att han delar med sig av det viktigaste han lärt sig om det nya fenomenet. Så innan du ger dig ut på okänd mark rekommenderar jag dig att läsa ”FT Mania: A Brand Cheat Sheet 1.0” där han berättar varför du ska vara försiktig och hur varumärken bör agera.

The Future of NFTs