MEDIA

Porrstjärnorna blir YouTubers

Använder sociala plattformar för att ta över världen

Porrstjärnorna har börjat kopiera vanlis-influencernas SoMe-strategier och är på god väg att sudda ut gränsen mellan porr- och underhållningsbranschen – ivrigt påhejade av Pornhubs vassa strateger.

Men om vi ska vara ärliga var det bara en tidsfråga innan porrstjärnorna skulle förstå hur de kan använda storytelling och de sociala plattformarna till att transformera sina karriärer och bygga mer långsiktiga imperium. Att det inte har hänt tidigare är ett mysterium.

Så hur använder de plattformarna? Vice Adam Kovac förklarar:

”Twitter is where performers preview upcoming scenes, advertise in-person appearances, link to Amazon wishlists, and share explicit behind-the-scenes photos and videos. Instagram is a more G-rated brand-building experience, with bikini and influencer-esque glamour shots of far-off places. Private Snapchat accounts are monetized by sending paying fans personalized content. YouTube is where adult entertainers go to show a version of themselves that is closer to the real thing, where the focus is generally less on sex and more on the other things that excite them – food, travel, fashion, makeup and fitness tend to come up often in many stars’ videos.”