Nicklas Hermansson, NomoFomos grundare

Vi brukade kalla oss storytellers. Men tack vare internet, röststyrning, virtual/augmented reality och artificiell intelligens är vi idag storybuilders som skapar upplevelser snarare än berättelser.
Min expertis ligger inom fyra områden. 

  • Efter 20 år som affärsstrateg, journalist, kreatör och coach har jag blivit specialist på att förvandla startups till topp-presterande medieföretag i världsklass. Jag har drivit innovation och utvecklat strategier som har bidragit till att göra Aftonbladet, Mittmedia och Bonnier News Brand Studio till världsledande aktörer inom online media, lokaljournalistik och kommersiell storytelling. 
  • Som internationell keynote speaker inspirerar jag företagsledare, marknadsförare, entreprenörer, publicister, influencers, journalister och tv-kreatörer med ämnen som “The Future of Video”, “2049 – världen om 30 år” och “Die a Hero – designa livet med empati och kreativitet”. 
  • Som skribent har jag utvecklat en ny genre inom gonzo/new journalism där jag förföljer människor med hjälp av ny teknik och de sociala plattformarna. För Nöjesguiden stalkade jag artisten Martin Nordvall i bandet Sweet Serenades och just nu cyberstalkar jag en australiensisk musiker.
  • Jag har skapat och programlett två podcasts. I “Life Designer Bible” berättade jag om livet som mänsklig försökskanin och de experiment som jag ständigt utför; som att vara vaken i tre dygn, bara äta frukt i 21 dagar, inte äta alls på fem dagar, skriva en bok på en månad och inte klaga på 21 dagar. I Bonnier News Brand Studios podcast “Våra Vänner”, som tog sig in på topp 20-listan över Sveriges mest populära poddar, träffade jag människor som jag beundrar; Sveriges bästa komiker, artister, forskare, fotbollsproffs, videopionjärer och mediemoguler. 

Oavsett plats, tid och roll har mitt mål alltid varit detsamma: Att göra världen lite bättre och mer begriplig. Ur det föddes NomoFomo. 

Clear eyes, full hearts, can’t lose.

xoxo,
N