Nicklas Hermansson, NomoFomos grundare

Vi brukade kalla oss storytellers. Men tack vare internet, röststyrning, virtual/augmented reality och artificiell intelligens är vi idag storybuilders som skapar upplevelser snarare än berättelser.
Min expertis ligger inom fyra områden. 

  • Som internationell keynote speaker inspirerar jag företagsledare, marknadsförare, entreprenörer, publicister, influencers, journalister och tv-kreatörer med ämnen som “The Future of Video”, “2049 – världen om 30 år” och “Die a Hero – designa livet med empati och kreativitet”. 
  • Som skribent har jag utvecklat en ny genre inom gonzo/new journalism där jag förföljer människor med hjälp av ny teknik och de sociala plattformarna. För Nöjesguiden stalkade jag artisten Martin Nordvall i bandet Sweet Serenades och just nu cyberstalkar jag en australiensisk musiker.
  • Jag har skapat och programlett två podcasts. I “Life Designer Bible” berättade jag om livet som mänsklig försökskanin och de experiment som jag ständigt utför; som att vara vaken i tre dygn, bara äta frukt i 21 dagar, inte äta alls på fem dagar, skriva en bok på en månad och inte klaga på 21 dagar. I Bonnier News Brand Studios podcast “Våra Vänner”, som tog sig in på topp 20-listan över Sveriges mest populära poddar, träffade jag människor som jag beundrar; Sveriges bästa komiker, artister, forskare, fotbollsproffs, videopionjärer och mediemoguler. 
  • Efter 20 år som affärsstrateg, journalist, kreatör och coach har jag blivit specialist på att förvandla startups till topp-presterande medieföretag i världsklass. Jag har drivit innovation och utvecklat strategier som har bidragit till att göra Aftonbladet, Mittmedia och Bonnier News Brand Studio till världsledande aktörer inom online media, lokaljournalistik och kommersiell storytelling. 

Oavsett plats, tid och roll har mitt mål alltid varit detsamma: Att göra världen lite bättre och mer begriplig. Ur det föddes NomoFomo. 

Clear eyes, full hearts, can’t lose.

xoxo,
N